Orzechowo- sezamowe ciasteczka owsiane

Zamiast niezdrowych słodyczy, przepełnionych cukrem, barwnikami, substancjami nieznanego nam pochodzenia sami możemy upiec zdrową przekąskę, dzisiaj przedstawię pyszne ciasteczka owsiane. Pierwotny przepis znalazłam na stronie mojewypieki.pl, jednak ja moje ciastka trochę "uzdrowiłam", w tej mniej kalorycznej wersji przedstawiam przepis na dole :)


Składniki:
  • 3/4 szklanki cukru brązowego
  • 1 jajko
  • 200g masła
  • 1 szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej 1850
  • 2,5 szklanki płatków owsianych górskich
  • pół szklanki sezamu
  • pół szklanki zmiksowanych orzechów włoskich
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka sody
  • szczypta soli
Masło, cukier i jajko ucieramy. Dodajemy mąkę, płatki i resztę składników. Miksujemy. Jeśli nasz mikser sobie nie poradzi, możemy wyrobić rękami, ponieważ masa jest dosyć zbita. Po połączeniu wszystkich skałdników przygotowujemy blaszkę z papierem do pieczenia. Kulamy małe kuleczki i spłaszczamy, układamy w dużych odstępach na blaszce, bo bardzo urosną!
Moje pierwsze ciasteczka wyszły jako jedno wielkie ciacho :D dlatego ostrzegam.
Wstawiamy na 10-12 minut do nagrzanego piekarnika na 180 stopni termoobieg, lub 15 minut góra dół.

 Zjadamy 3 ciasteczka, a resztę chowamy do puszki :)
Zdrowy podwieczorek 3 ciasteczka owsiane, bardzo niskokaloryczne truskawki i czerwona herbata :)
Enjoy!

Komentarze

Popularne posty