Truskawkowe muffinki bezglutenowe z migdałową kruszonką

Zacznę od tego, że miałam mąkę amarantusową w szafce i trochę bałam się jej użyć,
na zasadzie "a co jak ciasto w ogóle nie urośnie?". Postanowiłam spróbować na muffinkach, które w razie czego można szybko wyrzucić hihi... nic bardziej mylnego!
Muffiny się udały, wyrosły i schodziły jak ciepłe bułeczki ;)! Przepis pochodzi z moich wypieków, jednak tyle się ostatnio naczytałam o szkodliwości pszenicy, że postanowiłam zaryzykować z mąką z amarantusa, Wy możecie dać pszenną, jeśli nie macie żadnej bez pszenicy. Wisienką na torcie jest tutaj pyszna migdałowa kruszonka, również wspaniała alternatywa dla bezglutenowców i nie tylko, ja na pewno jeszcze nie raz z niej skorzystam w innych przepisach :)
 

 Składniki:
  • 2 szklanki mąki amarantusowej
  • 1/2 szklanki cukru trzcinowego
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • pół szklanki oleju
  • niecała szklanka mleka
  • 2,5 szklanki pokrojonych truskawek
Kruszonka migdałowa
  • 100g zmielonych migdałów
  • 20g masła
  • 3 łyżeczki cukru trzcinowego
Składniki suche mieszamy w jednej misce (mąką, cukier, proszek, sodę, sól), w drugiej mieszamy mokre (jajka, mleko, olej). Dodajemy mokre składniki do suchych i delikatnie mieszamy. Dodajemy truskawki i mieszamy. Foremki muffinkowe wypełniamy ciastem (3/4 foremki) i posypujemy kruszonką (wszystkie składniki kruszonki mieszamy i rozcieramy palcami). Pieczemy w 190ºC, przez 20-25 minut na termoobiegu. (W opcji góra- dół 25-30 minut).







Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty