Domowa granola

Przepyszny sposób na śniadanie, polecam szczególnie osobom, które nie przepadają za owsianką, bo pachnie im zbożem, a nie chcą codziennie zapychać się kanapkami. Domowa granola w ogóle nie przypomina owsianki, chociaż jej bazą są właśnie płatki owsiane. W połączeniu z orzechami, miodem, sokiem z pomarańczy, nutką wanilii, po podpieczeniu płatki owsiane zamieniają się w słodkie karmelowe szaleństwo ;) Moja mama skomentowała "nawet na sucho można jeść", a Maciej-niejadek powiedział, że dobre, czyli naprawdę musi być dobre! 
Składniki:
  • 2,5 szklanki płatków owsianych
  • 1 szklanka słonecznika
  • pół szklanki pestek dyni
  • pół szklanki migdałów
  • pół szklanki orzechów włoskich
  • 1/4 szklanki siemienia lnianego
  • 1/4 szklanka sezamu
  • 2 łyżki miodu (dałam spadziowy)
  • sok z połowy pomarańćzy
  • szczypta soli
  • łyżeczka ekstraktu z wanilii, lub cukru waniliowego
  • 1-2 łyżki oleju (dałam orzechowy)
Orzechy blenderujemy, albo rozdrabniamy w inny sposób. Wszystkie składniki mieszamy w misce. Na blaszce rozkładamy papier do pieczenia, wysypujemy równomiernie naszą granolę. Pieczemy 15-20 minut, mieszając co jakiś czas, aż wszystko się delikatnie zrumieni. Przekładamy do słoika, albo puszki :) 
 Co powiecie na miseczkę jogurtu z truskawkami i domową granolą?
 

Komentarze

  1. domowa granola jest niezastąpiona!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis. Ja mam co prawda swój, bo granola pozycja obowiązkowa w mojej diecie, ale modernizacje mile widziane, więc Twój przepis niebawem wykorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyszła naprawdę smaczna i krucha, wszystkie płatki są osobno, nic się nie skleiło, polecam :)
    Możesz mi podać przepis na Twoją granolę, chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty