Tarta z pysznym kremem i owocami

Po krótkiej przerwie wracam ze słodkościami. Mam dzisiaj dla was przepis na pyszną orkiszową tartę, szybko dodaję, póki maliny i borówki jeszcze wiszą na krzakach :)
Oryginalny przepis był z mąką pszenną, ale ja zaryzykowałam z orkiszową i wyszło super. Wczorajsza tarta zniknęła w 15 minut, na szczęście pozostały zdjęcia na zachętę :)
Wcześniej robiłam z truskawkami i porzeczką, też była przepyszna :)


Składniki:
  • 1,5 szklanki mąki orkiszowej pełnoziarnistej
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 100g masła
  • 1 jajko
  • 3 łyżki cukru pudru
  • łyżka śmietany
  • aromat waniliowy
  • KREM
  • 3/4 szklanki śmietany 36%
  • 2 jajka
  • 3 łyżki cukru trzcinowego
  • aromat waniliowy
  • owoce (truskawki, porzeczki, maliny, borówki)
  • słoiczek dżemu truskawkowego lub o innym smaku 
Mąkę przesiewamy, łączymy z proszkiem do pieczenia i posiekanym masłem. Dodajemy jajko, przesiany cukier puder i aromat waniliowy. Ciasto zagniatamy, jak za bardzo się klei, dosypujemy mąki, aż wszystko złączy się w świecącą kulkę. Odkładamy na 30 minut do lodówki. Śmietanę ubijamy na delikatny krem, jajka miksujemy z cukrem i aromatem waniliowym, dodajemy do kremówki, dalej ubijamy. Ciasto podpiekamy 10-12 minut na termoobiegu 200 stopni. Wyjmujemy, chwilę studzimy, wylewamy krem. Zmniejszamy temperaturę do 180 stopni, wkładamy ponownie do piekarniki, czekamy aż się krem zapiecze. Wyjmujemy, po chwili układamy dużo owoców, na górę wykładamy dżem, albo jak ktoś lubi, może dać galaretkę. 

Pamiętajcie, żeby zjeść jeden kawałek, a po nim najlepszy będzie pół godzinny spacerek ;)

Komentarze

Popularne posty